Naar de hoofdinhoud Naar de navigatie
Vacature applicatiebeheer

Applicatiebeheerder

Vacature
Locatie
Nieuwegein
Dienstverband
32 - 40 uur

Als applicatiebeheerder ben jij het eerste aanspreekpunt voor ICT-gerelateerde zaken binnen onze organisatie. Je richt je op het inrichten, uitrollen en optimaliseren van applicaties, met een specifieke focus op SharePoint, AutoCAD, ERP pakket en AI-technologieën.

Solliciteer direct

Heb jij ruime ervaring met systeembeheer, automatisering en optimaliseren van werkprocessen? En ben je toe aan een nieuwe uitdaging, bij een hecht familiebedrijf met een goede werk-privébalans? Dan hebben we een match. Wij zijn namelijk op zoek naar een zelfstandig werkend applicatiebeheerder die onze applicaties en IT-processen gaat optimaliseren.

Je fungeert als eerste aanspreekpunt voor ICT-gerelateerde zaken binnen onze organisatie. Je richt je op het inrichten, uitrollen en optimaliseren van applicaties, met een specifieke focus op SharePoint, AutoCAD, ERP pakket en AI-technologieën.

Dit ga je doen:

Je speelt een centrale rol in het beheren en optimaliseren van onze applicaties en werkprocessen. Daarbij ben je het eerste aanspreekpunt voor ICT-gerelateerde zaken binnen de organisatie en werk je zelfstandig aan het applicatiebeheer. Waar nodig stem je af met onze externe ICT-beheerder. Een belangrijk onderdeel van je werk is het toepassen van AI-technologieën om processen slimmer en efficiënter te maken. Je denkt actief mee over hoe AI geïntegreerd kan worden in bestaande systemen en werkprocessen, en vertaalt dit naar praktische oplossingen voor de organisatie.

  • Inrichten, uitrollen en beheren van SharePoint-, AutoCAD-, ERP- en overige GWW-gebaseerde applicaties;
  • Optimaliseren van werkprocessen en applicaties, inclusief het toepassen van AI-oplossingen;
  • Beheren van technische configuraties en afstemmen van systeeminstellingen op de behoeften van de organisatie;
  • Monitoren van prestaties van applicaties en AI-componenten, en doorvoeren van verbeteringen;
  • Documenteren van applicatie-instellingen en werkprocessen;
  • Adviseren van het management over proces- en applicatieverbetering en technologische innovaties;
  • Fungeren als contactpersoon voor ICT-zaken en coördineren met externe ICT-beheerder bij complexere vraagstukken.

Jij hebt:

  • Aantoonbare ervaring met applicatiebeheer (minimaal 5 jaar);
  • Ervaring met SharePoint, AutoCAD en ERP pakket;
  • Kennis van AI en hoe deze technologieën geïntegreerd kunnen worden in applicaties en werkprocessen;
  • Ervaring met het inrichten en optimaliseren van werkprocessen;
  • Sterke probleemoplossende vaardigheden en ervaring met incidentmanagement;
  • Zelfstandige werkhouding en het vermogen om proactief te handelen;
  • Kennis en/of ervaring met Microsoft Power Platform is pre;
  • Ervaring met scripting of automatisering (bijvoorbeeld PowerShell, Python) is een plus;
  • Ervaring in de wereld van GWW is een pre.

Dit bieden wij jou:

  • Een salaris waar je blij van wordt;
  • Jaarcontract met zicht op vaste aanstelling;
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden en een riante pensioenregeling conform CAO;
  • Een veelzijdige en zelfstandige functie met ruimte om AI-oplossingen te ontwikkelen;
  • Een dynamische werkomgeving waar technologie en innovatie centraal staan;
  • Werken bij een hecht familiebedrijf met een vast team. De meeste collega’s werken hier al meer dan 10 jaar;
  • Mogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei, inclusief opleidingen en trainingen.

Interesse in deze functie?

Ben jij klaar voor de volgende stap in je ICT-carrière en wil je werken bij ons familiebedrijf? En ben je enthousiast over het toepassen van AI in applicatiebeheer? Stuur dan je CV en motivatiebrief naar pz@joscholman.nl of vul het sollicitatieformulier in op onze website.

Over Jos Scholman

Jos Scholman geeft glans aan de openbare ruimte. Met 50 jaar ervaring in de grond-, weg- en waterbouw en sport- en cultuurtechniek realiseren wij een fraaie leefomgeving voor Nederland.

We zijn een veelzijdig familiebedrijf en we hebben alle materialen en middelen in eigen hand. Maar wat ons écht onderscheidt van anderen? Dat zijn onze mensen. Wij geloven namelijk in de synergie tussen mens en machine. Met de beste vakmensen in ieder hun eigen specialisme, maken we morgen net dat beetje mooier. En daar zijn we trots op.

Onze visie

Wij streven naar een fijne en bereikbare leefomgeving voor heel Nederland. Nu en in de toekomst. Dat doen we door duurzaam te innoveren en  investeren in onze mensen en middelen, vooruitstrevende technologieën te omarmen en daarmee een positieve impact te maken op de wereld om ons heen.

Deel deze vacature

Rien Jos Scholman

Rien van Mourik

Personeelsfunctionaris pz@josscholman.nl 030 - 60 44 282 Solliciteer direct Kennismaken

Razendsnelle sollicitatieprocedure

Stap 1

Vul ons sollicitatieformulier in onderaan de vacature of stuur een e-mail met je motivatie en cv.

Stap 2

We nodigen je graag uit voor een persoonlijke kennismaking bij ons op kantoor.

Stap 3

Is het een match? Dan doen we je een voorstel en kun je zo snel mogelijk beginnen!

Enthousiast geworden?

Vul ons sollicitatieformulier in

Collega’s over werken bij Jos Scholman

“Ik vind het een top familiebedrijf met enorm betrokken medewerkers. Er gebeurt veel, elke dag is hier écht anders en de ontwikkelingen volgen elkaar telkens weer op. Daarnaast spreken de enorme drive van de familie en innovatiedrang die hier nooit stilstaat me heel erg aan.”

Walter

Operationeel manager

“Bij Jos Scholman ben je beslist geen nummer. Het is een platte organisatie en je bent als het ware onderdeel van een groot gezin waar voor en met elkaar gewerkt wordt. Er is niks te gek, uitdagingen worden niet uit de weg gegaan en er wordt ook niet achterover geleund!”

Rob

Hoofd inkoop